Neler yeni

Evde Kal Türkiyem 💕

Korona virüs ve sebep olduğu COVID-19 hastalığından kendinizi ve çevrenizdekileri korumak için, T.C. Sağlık Bakanlığı'nın yayınladığı 14 Kural'a uymanızı önemle rica ederiz.

Daha Fazlası

Sponsorluk Anlaşması 🎭

Öneri, istek, görüş, reklam ve sponsorluk, anlaşmaları hakkında bilgi almak için, iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.

Daha Fazlası

Forum Kuralları! 🤔🤔

Forum İsitme! kendine özgü kuralları olan, sınırsız özgürlük vaat etmeyen, akla her gelenin söylenmesinin ve isteyenin dilediği gibi davranmasının söz konusu olmadığı bir ortamdır.

Daha Fazlası
  • Merhaba Ziyaretçi, Forumumuz ücretsizdir. Herhangi bir kar amacı gütmemektedir. Amacımız; İşitme Cihazı kullanıcılarının, İşitme Engellilerin hayatını kolaylaştırmak ve bilgilendirmektir. Ayrıca bu kitlelere hizmet verecek olan Odyolog ve Odyometrist arkadaşlara destek olmak içindir. Bizlere destek olmak için Abone olup tavsiye etmeyi unutmayınız.
  • Değerli Forum Kullanıcılarımız; Şikayet kısımlarında açılan asılsız şikayetlerden forumumuz sorumlu değildir. Asılsız şikayet yapan kişiler için forum kullanıma kapatılacak ve mesajları silinecektir. Asılsız şikayet yapan kişilere ait bilgiler resmi kanalla forumumuzdan talep edildiğinde ilgili kuruma teslim edilecektir.

Hangi İşitme Merkezini Tercih Etmeliyim

Doğru İşitme Merkezi nasıl olmalıdır? İşitme Merkezi seçerken nelere dikkat etmek gerekir?
Birçok yazımda bahsetmiş olduğum doğru işitme merkezi ibaresini burada sizlere anlatmaya çalışacağım.

Her zamanki gibi kısa cevabımızla başlayalım; DOĞRU, DÜRÜST, ETİK yapan İşitme Merkezinden. Sonrada başlayalım açıklamalarımıza.

Yönlendirme Yapmayan: Nedir bu yönlendirme? Açıklayayım, hastaneye rapor almaya gidersiniz rapor çıkartırken gerek hekimlerden gerekse hastanede diğer çalışan personel gruplarından birisi size şu firmaya git diyor ise bu yönlendirmedir. Bu karşılıklı çıkar ilişkisi sebebiyle yapılmıştır. Yasaktır illegaldir. Hastane yönetimine şikâyette bulununuz. İl sağlık müdürlüğü ilaç eczacılık birimine şikâyet ediniz. Hem yönlendireni hem de yönlendirme yapılan firmayı. Arada dönen rüşvet çarkındaki tutar her zaman hastanın cebinden çıkan ekstra tutardır. Siz esnaf olsanız, rüşvet verseniz, bu vermiş olduğunuz rüşveti kazancınızdan düşermisiniz. Burada bu anlatımı gerçekleştirirken amacım ASLA tüm HEKİMLERİ ve HASTANE ÇALIŞANLARINI zan altında bırakmak değildir. Mesleğini ETİK yapan tüm HEKİM ve HASTANE ÇALIŞANLARIna sonsuz saygılar sunarım.

Simsar Çalıştırmayan:
Simsar nedir? Açıklayayım, Hani hastanede rapor çıkartırken hastane koridorlarında hasta ve/veya yakını gibi durup size şirin yaklaşıp yardım edelim mi? Nereden alacağınızı bilmiyorsanız biz şuradan aldık memnun kaldık. Size direkt kart verip şuradan alabilirsiniz. Gibi yaklaşımlarda bulunan şahıslara SİMSAR denir. Bu kişilerin çok uyanık olanları işitme cihazımı al dedi doktor gibi cümlelerle size yaklaşırlar. Daha sonra sanki kendileri de anne babasına vs. cihaz almış, memnun kalmış gibi söylemlerle sizi firmalara yönlendirebilirler. Bu kişileri hem hastane yönetimine hem de il sağlık müdürlüğü ilaç eczacılık birimine şikâyette bulununuz.

Ütopik indirim reklamları yapan: Hadi canım sende firma ne güzel indirim yapmış alınmaz mı? Açıklayayım, Öncelikle empati ile başlayalım. Siz bir işitme cihazı aldınız ve liste (etiket) fiyatını ödediniz. Sonra aradan 6 ay geçti ve komşunuz cihaz aldı ve liste (etiket) fiyatının yarısını ödedi. Kendinizi nasıl hissedersiniz?

Şu ana kadar böyle bir reklam yapan firmaya gidip indirimli cihaz almak istediğinde satıcının o ürün sizin işitme kaybınıza uygun değil veya o ürün bitti size şu ürünü tavsiye ederim gibi söylemlerle karşılaşanınız oldu mu? Eminim büyük bir çoğunluk karşılaşmıştır. Bunlar müşteriyi kapıdan içeri sokmak için bir ticari oyundur.

Birde indirimlerin gerçek olduğunu varsayalım. Birçok sektörde karşılaştığımı indirim furyaları var. Bunlar genelde modası geçmiş, satılmamış elde kalan ürün grubudur. Sektörümüzdeki karşılığı ise artık tedavülden kalkmış veya kalkacak ürün grubudur. Teknolojinin hızla geliştiği şu dönemde en önemli organlarımızdan biri olan kulağımızın yerine geçecek bir alet sizce böylemi olmalı?

Kamuya açık ortamlarda net açık reklam yapmayan: Bu ne demek? Açıklayayım, Sosyal medyalarda denk gelmişsinizdir. “RAPORUNUZU GETİRİP SGK KATKISI İLE FARK ÖDEMEDEN İŞİTME CİHAZI ALABİLİRSİNİZ” Bu ve benzeri ibareler görmüşsünüzdür. İyi de canım bunun ne sakıncası var ki diyenlerinizi duyar gibi oluyorum. Öncelikle seçilen cümlelerde şöyle yanıltıcı bir ibare bulunmaktadır. “Fark Ödemeden” böyle bir şey imkansız hatta ve hatta yasaktır. Katılım payını kesinlikle ödemek zorundasınız. Asıl önemli konu size verecekleri sunacakları cihaz nedir? Günümüz teknolojisinde size bu şartlarda sunabilecekleri azcık kaliteli diyebilecek bir cihaz maalesef yok. Kaliteden yoksun bir cihazı size bu şartlarda sunacak kişide sektörde ticari hayatına intihar eden kişidir. Almış olduğunuz ve yüksek oranda problem yaşayacağınız bir durumda karşınızda muhatap bulamayabilirsiniz. Şu günümüz şartlarında hakkınız olan yaklaşık 1.000,00TL den olursunuz.

Bu tarz çalışmalarda zannımca müşteriyi kapıdan içeri sokmak için yapılan bir ticari oyundur.

Tüm Donanıma sahip: Donanımdan kastınız nedir? Açıklayayım, Bu durum eskilerde çokçaydı ancak hala var olduğunu duymak üzücü. Firmanın elinde doğru dürüst stok yok. Göstermelik 2-3 cihaz var. İşitme Cihazını ayarlamasını bilmiyor. Hastanın testine göre ana firmadan programlanıp geliyor. Daha sonra problem yaşanıldığında veya ayar değişikliği gerektiğinde kişi laf ebeliği ile idare ediliyor. Firmada işitme cihazını ayarlayacak ekipman bile yok. Günümüzde hala işitme cihaz denemeden hastanın kullanacağı cihazı müneccim özelliği sayesinde tespit edip satan firmalar duyuyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

YuSuF02

Üye
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
23
Doğru İşitme Merkezi nasıl olmalıdır? İşitme Merkezi seçerken nelere dikkat etmek gerekir?
Birçok yazımda bahsetmiş olduğum doğru işitme merkezi ibaresini burada sizlere anlatmaya çalışacağım.

Her zamanki gibi kısa cevabımızla başlayalım; DOĞRU, DÜRÜST, ETİK yapan İşitme Merkezinden. Sonrada başlayalım açıklamalarımıza.

Yönlendirme Yapmayan: Nedir bu yönlendirme? Açıklayayım, hastaneye rapor almaya gidersiniz rapor çıkartırken gerek hekimlerden gerekse hastanede diğer çalışan personel gruplarından birisi size şu firmaya git diyor ise bu yönlendirmedir. Bu karşılıklı çıkar ilişkisi sebebiyle yapılmıştır. Yasaktır illegaldir. Hastane yönetimine şikâyette bulununuz. İl sağlık müdürlüğü ilaç eczacılık birimine şikâyet ediniz. Hem yönlendireni hem de yönlendirme yapılan firmayı. Arada dönen rüşvet çarkındaki tutar her zaman hastanın cebinden çıkan ekstra tutardır. Siz esnaf olsanız, rüşvet verseniz, bu vermiş olduğunuz rüşveti kazancınızdan düşermisiniz. Burada bu anlatımı gerçekleştirirken amacım ASLA tüm HEKİMLERİ ve HASTANE ÇALIŞANLARINI zan altında bırakmak değildir. Mesleğini ETİK yapan tüm HEKİM ve HASTANE ÇALIŞANLARIna sonsuz saygılar sunarım.

Simsar Çalıştırmayan:
Simsar nedir? Açıklayayım, Hani hastanede rapor çıkartırken hastane koridorlarında hasta ve/veya yakını gibi durup size şirin yaklaşıp yardım edelim mi? Nereden alacağınızı bilmiyorsanız biz şuradan aldık memnun kaldık. Size direkt kart verip şuradan alabilirsiniz. Gibi yaklaşımlarda bulunan şahıslara SİMSAR denir. Bu kişilerin çok uyanık olanları işitme cihazımı al dedi doktor gibi cümlelerle size yaklaşırlar. Daha sonra sanki kendileri de anne babasına vs. cihaz almış, memnun kalmış gibi söylemlerle sizi firmalara yönlendirebilirler. Bu kişileri hem hastane yönetimine hem de il sağlık müdürlüğü ilaç eczacılık birimine şikâyette bulununuz.

Ütopik indirim reklamları yapan: Hadi canım sende firma ne güzel indirim yapmış alınmaz mı? Açıklayayım, Öncelikle empati ile başlayalım. Siz bir işitme cihazı aldınız ve liste (etiket) fiyatını ödediniz. Sonra aradan 6 ay geçti ve komşunuz cihaz aldı ve liste (etiket) fiyatının yarısını ödedi. Kendinizi nasıl hissedersiniz?

Şu ana kadar böyle bir reklam yapan firmaya gidip indirimli cihaz almak istediğinde satıcının o ürün sizin işitme kaybınıza uygun değil veya o ürün bitti size şu ürünü tavsiye ederim gibi söylemlerle karşılaşanınız oldu mu? Eminim büyük bir çoğunluk karşılaşmıştır. Bunlar müşteriyi kapıdan içeri sokmak için bir ticari oyundur.

Birde indirimlerin gerçek olduğunu varsayalım. Birçok sektörde karşılaştığımı indirim furyaları var. Bunlar genelde modası geçmiş, satılmamış elde kalan ürün grubudur. Sektörümüzdeki karşılığı ise artık tedavülden kalkmış veya kalkacak ürün grubudur. Teknolojinin hızla geliştiği şu dönemde en önemli organlarımızdan biri olan kulağımızın yerine geçecek bir alet sizce böylemi olmalı?

Kamuya açık ortamlarda net açık reklam yapmayan: Bu ne demek? Açıklayayım, Sosyal medyalarda denk gelmişsinizdir. “RAPORUNUZU GETİRİP SGK KATKISI İLE FARK ÖDEMEDEN İŞİTME CİHAZI ALABİLİRSİNİZ” Bu ve benzeri ibareler görmüşsünüzdür. İyi de canım bunun ne sakıncası var ki diyenlerinizi duyar gibi oluyorum. Öncelikle seçilen cümlelerde şöyle yanıltıcı bir ibare bulunmaktadır. “Fark Ödemeden” böyle bir şey imkansız hatta ve hatta yasaktır. Katılım payını kesinlikle ödemek zorundasınız. Asıl önemli konu size verecekleri sunacakları cihaz nedir? Günümüz teknolojisinde size bu şartlarda sunabilecekleri azcık kaliteli diyebilecek bir cihaz maalesef yok. Kaliteden yoksun bir cihazı size bu şartlarda sunacak kişide sektörde ticari hayatına intihar eden kişidir. Almış olduğunuz ve yüksek oranda problem yaşayacağınız bir durumda karşınızda muhatap bulamayabilirsiniz. Şu günümüz şartlarında hakkınız olan yaklaşık 1.000,00TL den olursunuz.

Bu tarz çalışmalarda zannımca müşteriyi kapıdan içeri sokmak için yapılan bir ticari oyundur.



Tüm Donanıma sahip: Donanımdan kastınız nedir? Açıklayayım, Bu durum eskilerde çokçaydı ancak hala var olduğunu duymak üzücü. Firmanın elinde doğru dürüst stok yok. Göstermelik 2-3 cihaz var. İşitme Cihazını ayarlamasını bilmiyor. Hastanın testine göre ana firmadan programlanıp geliyor. Daha sonra problem yaşanıldığında veya ayar değişikliği gerektiğinde kişi laf ebeliği ile idare ediliyor. Firmada işitme cihazını ayarlayacak ekipman bile yok. Günümüzde hala işitme cihaz denemeden hastanın kullanacağı cihazı müneccim özelliği sayesinde tespit edip satan firmalar duyuyorum.
Eline sağlık güzel paylaşım
 
Katılım
26 Haz 2020
Mesajlar
184
Konum
Kütahya, Afyon
Web sitesi
www.protimisitme.com.tr
biz dedem için gittiğimizde bize bir firma kart vermişti. biz birkaç yer dolaştık sonra aldık.

Merhabalar
En doğru hareket.

İşitme Merkezlerinde işlemler güvene dayalı olmalı. İşini etik yapmayandan etik hizmet beklemek çok mantıklı olmasa gerek.
İşlem yapacağınız firma önce etik kurallara önem vermeli, sonrasında hijyenik kurallara önem vermeli, bilgili ve donanımlı olmalı, gelecekte hizmetin devamlılığını sağlayabilmeli, sattığı ürünün arkasında markadan önce kendisi durabilmelidir.
Sosyal medyalarda hergün karşılaşıyoruz. Birçok aile çaresizlikten çareyi sosyal medyalarda aramakta. Lakin kimin ne amaçla orada olduğu bilinmeyen bir ortamda insanların sözüne itimatla hareket etmek ne kadar doğru bir davranış tartışılır.
Bu sektörde 26. yılımıza giriyoruz çok şükür. Bu süre zarfında kimilerine merhem olmuşuzdur kimilerine olamamışızdır. Bu süre zarfında gerek sosyal medyalarda gerekse ofis içi diyaloglarda dile getirdiğimiz bazı noktaları burada da paylaşmak isterim.

1- Araştırın; Araştırmak güzeldir. Rekabet kaliteyi ortaya çıkarır. Lakin araştırmanın da bir mantığı vardır. Size en yakın, ulaşımda zorluk çekmeyeceğiniz çevrenizdeki işitme merkezlerini ziyaret edin. Onları dinleyin. Bilgilerini tartın, çalışma yerlerini, çalışma şekillerini, tertip düzenlerini gözlemleyin. Enaz aldığınız marka kadar önemli olan aldığınız firmadır. Siz istediğiniz kadar kaliteli, piyasanın en iyi marka model cihazını alın ama iyi bir ayarlama ve/veya programlama olmadığı takdirde faydadan daha çook zararı olacaktır.

Dün gece sosyal medyada bir paylaşımı ve yorumları okudum. Yorumları yapanlar genelde kullnıcılar. Art niyetli düşüncede değiller lakin birbirlerine verdikleri bilgi baştan aşağı yanlış içeriklerle dolu. Belliki ya yanlış bilgilendirildiler, yada anlatılanları yanlış anlamışlar. Birbirlerine karşı okadar çok yanlış bilgi aktarımı yapmaktalar ki anlatamam. Şimdi size soruyorum. Sizin komuşunuz olan Ahmet Amca :))) cihaz kullanıyor ve size cihazlar ve durumunuz hakkında anladığı yanlışlarla bilgi verdi. Siz daha sonra bir işitme merkezi size kendi durumunuzu tüm gerçeklerle anlattı. Siz hangisine inanırsınız? Şimdi buna tabiki işitme merkezine diyen %80 lik kitle varya, şuan sadece kendini kandırıyor. İnanın sadece %20 inanan ya çıkar ya çıkmaz. O yanlış bilgi ile işlem yapar ve sonuç kötü olduğunda da faturayı işitme merkezine keser. Ben 26 yılda bu gibi durumlarla o kadar çok karşılaştım ki.

2- Fiyat; Herkes (Bende :)) kaliteyi ucuza almak ister.Bu cümlelerimi ticaret yapanlar daha iyi anlayacaktır. Bir firma piyasayı dolandırıp gitmeyi düşünmüyorsa, elimdeki malı elden çıkartayım gideyim derdi yoksa, ticari hayatını devam ettirmek istiyorsa o firma belirli kazanç elde etmek zorundadır. Tüm işitme cihazı markaları aynı kalitede değildir. Tüm araba markaları aynı kalitede mi? Aynı markanında kendi için de model ve segmentleri vardır. Tıpkı Volkswagen de arçlar Polo - Golf - Jetta Passat gibi modellere ayrılmış, Passat modelide kendi içinde Trentline, Comfortline, highline diye segmentlere ayrılmış. Şimdi bu saydıklarımız tüm model ve segmentlerin fiyatı aynı mı? Tabiki HAYIR.

Bu konuya bir kaç karşılaştığım vaka örnekleri ile açıklık gettirmeye,

İşitme Cihazı Kullanıcı adayı bilgi almaya geliyor. Gerekli bilgiler veriliyor ve işlem fiyat noktasına geliyor. Daha önce birkaç firma dolaşmışsa ilk cümlesi sizin cihazlar çok pahalı :) Peki neye göre pahalı? Tepki çekmemek adına ilk markanın adını vermeyeceğim. A marka araç satılan yere gitmişsin bakmışsın fiyat almışsın sonra Mercedes'e gidip araç bakmışsın pahalı diyorsun. ;)

Ama o firma bana şu kadar indirim yaptı. Oooo süper. Öncelikle şu bilgiyi vereyim. İşitme cihazı sektöründe aldığı cihazın gerçek fiyatını bilip alan kişi sayısı %5 i geçmez. Sen o cihazın gerçek satış fiyatının o fiyat olduğunu biliyormusun? HAYIR Peki 5TL lik bir ürünü 8TL dese ve 5TL ye indirse anlarmısın? HAYIR Başka soru Sormama gerek kaldımı? HAYIR :)

İyi de ikiside aynı markayı satıyor. Harika.. Model aynı mı? Segment aynı mı? Teknoloji Aynı mı? Bu 3 kavram fiyatları o kadar çok etkiliyor ki. Sektörümüzde aldığı cihazın markasını, modelini, teknolojisini, segmentini gerçekten bilerek alan sayısı malesef %1 bile değildir. Şimdi gelelim meşhur sorularımıza, A Teknoloji A Segment bir ürünü B Teknoloji B Segment diye size söyleseler anlarmısınız? Soruya bende cevap vereyim HAYIR. Evet 26 yıldır bu sektördeyim ben bile bunu bazı markalarda bilgisayara bağlamadan bilemem.

Bu yazdıklarım sadece işitme cihazı sektörüne mahsus bir durum değil. Birçok sektörde de durum bu şekildedir. Yaklaşık 30 yıldır sağlık sektörü içerisindeyim. 10 yıldan fazladır gözlük kullanırım. Gözlükçü yakın ailecek görüştüğümüz dostlarım var, ne gözlüğümün kalitesinden nede fiyatının ne olduğundan anlarım. Söylenen ne ise o.

Bu forumun bir çok yerinde karşılaştığınız çok ama çok doğru bir sözü tekrar etmek istiyorum. EN AZ ALMIŞ OLDUĞUNUZ MARKA KADAR ÖNEMLİ OLAN ŞEY, ÜRÜNÜ ALMIŞ OLDUĞUNUZ İŞİTME MERKEZİ Konuyu çok uzatmamak bazı kesiminde aklına kapuz kabuğu sokmamak adına daha fazla detaya girmeyi düşünmüyorum. Bu konuda tereddütleri olan, sormak istedikleri olan bu konunun altına mesaj yazabilir. Elimden geldiği kadarıyla cevaplamaya çalışırım.

BEDAVA PEYNİR SADECE FARE KAPANINDA OLUR...
 
Katılım
12 Haz 2020
Mesajlar
137
Merhabalar
En doğru hareket.

İşitme Merkezlerinde işlemler güvene dayalı olmalı. İşini etik yapmayandan etik hizmet beklemek çok mantıklı olmasa gerek.
İşlem yapacağınız firma önce etik kurallara önem vermeli, sonrasında hijyenik kurallara önem vermeli, bilgili ve donanımlı olmalı, gelecekte hizmetin devamlılığını sağlayabilmeli, sattığı ürünün arkasında markadan önce kendisi durabilmelidir.
Sosyal medyalarda hergün karşılaşıyoruz. Birçok aile çaresizlikten çareyi sosyal medyalarda aramakta. Lakin kimin ne amaçla orada olduğu bilinmeyen bir ortamda insanların sözüne itimatla hareket etmek ne kadar doğru bir davranış tartışılır.
Bu sektörde 26. yılımıza giriyoruz çok şükür. Bu süre zarfında kimilerine merhem olmuşuzdur kimilerine olamamışızdır. Bu süre zarfında gerek sosyal medyalarda gerekse ofis içi diyaloglarda dile getirdiğimiz bazı noktaları burada da paylaşmak isterim.

1- Araştırın; Araştırmak güzeldir. Rekabet kaliteyi ortaya çıkarır. Lakin araştırmanın da bir mantığı vardır. Size en yakın, ulaşımda zorluk çekmeyeceğiniz çevrenizdeki işitme merkezlerini ziyaret edin. Onları dinleyin. Bilgilerini tartın, çalışma yerlerini, çalışma şekillerini, tertip düzenlerini gözlemleyin. Enaz aldığınız marka kadar önemli olan aldığınız firmadır. Siz istediğiniz kadar kaliteli, piyasanın en iyi marka model cihazını alın ama iyi bir ayarlama ve/veya programlama olmadığı takdirde faydadan daha çook zararı olacaktır.

Dün gece sosyal medyada bir paylaşımı ve yorumları okudum. Yorumları yapanlar genelde kullnıcılar. Art niyetli düşüncede değiller lakin birbirlerine verdikleri bilgi baştan aşağı yanlış içeriklerle dolu. Belliki ya yanlış bilgilendirildiler, yada anlatılanları yanlış anlamışlar. Birbirlerine karşı okadar çok yanlış bilgi aktarımı yapmaktalar ki anlatamam. Şimdi size soruyorum. Sizin komuşunuz olan Ahmet Amca :))) cihaz kullanıyor ve size cihazlar ve durumunuz hakkında anladığı yanlışlarla bilgi verdi. Siz daha sonra bir işitme merkezi size kendi durumunuzu tüm gerçeklerle anlattı. Siz hangisine inanırsınız? Şimdi buna tabiki işitme merkezine diyen %80 lik kitle varya, şuan sadece kendini kandırıyor. İnanın sadece %20 inanan ya çıkar ya çıkmaz. O yanlış bilgi ile işlem yapar ve sonuç kötü olduğunda da faturayı işitme merkezine keser. Ben 26 yılda bu gibi durumlarla o kadar çok karşılaştım ki.

2- Fiyat; Herkes (Bende :)) kaliteyi ucuza almak ister.Bu cümlelerimi ticaret yapanlar daha iyi anlayacaktır. Bir firma piyasayı dolandırıp gitmeyi düşünmüyorsa, elimdeki malı elden çıkartayım gideyim derdi yoksa, ticari hayatını devam ettirmek istiyorsa o firma belirli kazanç elde etmek zorundadır. Tüm işitme cihazı markaları aynı kalitede değildir. Tüm araba markaları aynı kalitede mi? Aynı markanında kendi için de model ve segmentleri vardır. Tıpkı Volkswagen de arçlar Polo - Golf - Jetta Passat gibi modellere ayrılmış, Passat modelide kendi içinde Trentline, Comfortline, highline diye segmentlere ayrılmış. Şimdi bu saydıklarımız tüm model ve segmentlerin fiyatı aynı mı? Tabiki HAYIR.

Bu konuya bir kaç karşılaştığım vaka örnekleri ile açıklık gettirmeye,

İşitme Cihazı Kullanıcı adayı bilgi almaya geliyor. Gerekli bilgiler veriliyor ve işlem fiyat noktasına geliyor. Daha önce birkaç firma dolaşmışsa ilk cümlesi sizin cihazlar çok pahalı :) Peki neye göre pahalı? Tepki çekmemek adına ilk markanın adını vermeyeceğim. A marka araç satılan yere gitmişsin bakmışsın fiyat almışsın sonra Mercedes'e gidip araç bakmışsın pahalı diyorsun. ;)

Ama o firma bana şu kadar indirim yaptı. Oooo süper. Öncelikle şu bilgiyi vereyim. İşitme cihazı sektöründe aldığı cihazın gerçek fiyatını bilip alan kişi sayısı %5 i geçmez. Sen o cihazın gerçek satış fiyatının o fiyat olduğunu biliyormusun? HAYIR Peki 5TL lik bir ürünü 8TL dese ve 5TL ye indirse anlarmısın? HAYIR Başka soru Sormama gerek kaldımı? HAYIR :)

İyi de ikiside aynı markayı satıyor. Harika.. Model aynı mı? Segment aynı mı? Teknoloji Aynı mı? Bu 3 kavram fiyatları o kadar çok etkiliyor ki. Sektörümüzde aldığı cihazın markasını, modelini, teknolojisini, segmentini gerçekten bilerek alan sayısı malesef %1 bile değildir. Şimdi gelelim meşhur sorularımıza, A Teknoloji A Segment bir ürünü B Teknoloji B Segment diye size söyleseler anlarmısınız? Soruya bende cevap vereyim HAYIR. Evet 26 yıldır bu sektördeyim ben bile bunu bazı markalarda bilgisayara bağlamadan bilemem.

Bu yazdıklarım sadece işitme cihazı sektörüne mahsus bir durum değil. Birçok sektörde de durum bu şekildedir. Yaklaşık 30 yıldır sağlık sektörü içerisindeyim. 10 yıldan fazladır gözlük kullanırım. Gözlükçü yakın ailecek görüştüğümüz dostlarım var, ne gözlüğümün kalitesinden nede fiyatının ne olduğundan anlarım. Söylenen ne ise o.

Bu forumun bir çok yerinde karşılaştığınız çok ama çok doğru bir sözü tekrar etmek istiyorum. EN AZ ALMIŞ OLDUĞUNUZ MARKA KADAR ÖNEMLİ OLAN ŞEY, ÜRÜNÜ ALMIŞ OLDUĞUNUZ İŞİTME MERKEZİ Konuyu çok uzatmamak bazı kesiminde aklına kapuz kabuğu sokmamak adına daha fazla detaya girmeyi düşünmüyorum. Bu konuda tereddütleri olan, sormak istedikleri olan bu konunun altına mesaj yazabilir. Elimden geldiği kadarıyla cevaplamaya çalışırım.


Tebrikler.. Konuya nokta koyan hamle olmuş. 👏👏👏🙏🙏
 
E

Erkin Yıldız

Misafir
Geçen yıl Haziran'da işitme cihazı ihtiyacım doğdu maddi gücüm olmadığı için iş yerimde para toplandı sonra hastaneye gittim test yaptırdım sonra o testle bir firmaya gittim. Elimdeki sonuca göre cihaz çıkardı denedim idare ederdi bana iphone telefonun varsa onunla uyumlu kullanırsın vs ama başka yerden de şansımı denemek istedim aklımda uzun zamandır takip ettiğim firma ismini vermek doğrumu bilmiyorum İzmir Karşıyaka Şubesine gittim ilgi alaka 10 numara hatta bizde burda test yapalım ondan sonra cihaz bakarız dediler vs sonunda ordan aldım aklımda kulak içi vardı ana görevli personel çalışma alanımla değerlendirerek kulak arkası tavsiye etti ki çok haklı çıktı kalıp çıkana kadar kulağım rahatsız oldu ilaç kullandım uzun lafın kısası bahsettiğiniz kriterlere uygun müşteri odaklı ve en ufak bir sıkıntımda hemrn ilgileniyorlar gerek İstanbul merkez gerek şubesi ürünün arkasında duruyor geçtiğimiz günlerde gittim bakım ve test yapıldı bana ona göre ayarlar yapıldı çok memnunum şuan hatta annem ve babam için de gidicem
 
Ö

Özgül

Misafir
Geçen yıl Haziran'da işitme cihazı ihtiyacım doğdu maddi gücüm olmadığı için iş yerimde para toplandı sonra hastaneye gittim test yaptırdım sonra o testle bir firmaya gittim. Elimdeki sonuca göre cihaz çıkardı denedim idare ederdi bana iphone telefonun varsa onunla uyumlu kullanırsın vs ama başka yerden de şansımı denemek istedim aklımda uzun zamandır takip ettiğim firma ismini vermek doğrumu bilmiyorum İzmir Karşıyaka Şubesine gittim ilgi alaka 10 numara hatta bizde burda test yapalım ondan sonra cihaz bakarız dediler vs sonunda ordan aldım aklımda kulak içi vardı ana görevli personel çalışma alanımla değerlendirerek kulak arkası tavsiye etti ki çok haklı çıktı kalıp çıkana kadar kulağım rahatsız oldu ilaç kullandım uzun lafın kısası bahsettiğiniz kriterlere uygun müşteri odaklı ve en ufak bir sıkıntımda hemrn ilgileniyorlar gerek İstanbul merkez gerek şubesi ürünün arkasında duruyor geçtiğimiz günlerde gittim bakım ve test yapıldı bana ona göre ayarlar yapıldı çok memnunum şuan hatta annem ve babam için de gidicem
Hangi işitme merkezi yazar mısınız lütfen en azından gidip görüşmek isterim