Müşterileri Kalıcı Kılmanın Yolları
Yeni müşteriler kazanmak ve sahip olduğunuz müşterileri sürekli kılmak için şu noktalara dikkat etmelisiniz:
Tüm müşterilerin genel beklentisi, kaliteli bir ürün almaktır. Ancak ürünün ya da hizmetin sunuluş biçimi, en az kendisi kadar önemlidir. İçeriğimdeki kalite biçime yansımadığı sürece müşteriye ulaşması mümkün olmaz.
Sunulan ürünler müşterilerinizin gereksinimlerine yanıt vermeli. Bunun için de müşterilerinizin isteklerini ve beklentilerini doğru biçimde saptamanız gerekir.
Eğilimler, genellikle kitlesel bir eğilim gösterir. Ancak bu kitleselliği global anlamda ele almalı, farklı sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel grupların, değişkenlik gösteren talepleri biçiminde değerlendirmelisiniz.
Müşterilerinize karşı dürüst olmalısınız. Onlara yerine getiremeyeceğiniz sözler vermemelisiniz. Çünkü bu, sizin müşterileriniz karşısında güvenilirliğinizi yitirmenize neden olur.
Elinizdeki ürünlerden en pahalısını satmak için ısrarcı davranarak müşterilerinizi ikna etmeye çalışmayın, onları kaçırabilirsiniz.
Ürünlere ilişkin şikayetleri zamanında değerlendirmeli ve dikkate almalısınız. Böyle bir tutum size müşteri kazandırır.
Ürünlerinizin özelliklerini en ince ayrıntısına kadar bilmelisiniz. Böylece müşterilerinizin sorunları karşısında zor durumda kalmazsınız.