Neler yeni

Evde Kal Türkiyem 💕

Korona virüs ve sebep olduğu COVID-19 hastalığından kendinizi ve çevrenizdekileri korumak için, T.C. Sağlık Bakanlığı'nın yayınladığı 14 Kural'a uymanızı önemle rica ederiz.

Daha Fazlası

Sponsorluk Anlaşması 🎭

Öneri, istek, görüş, reklam ve sponsorluk, anlaşmaları hakkında bilgi almak için, iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.

Daha Fazlası

Forum Kuralları! 🤔🤔

Forum İsitme! kendine özgü kuralları olan, sınırsız özgürlük vaat etmeyen, akla her gelenin söylenmesinin ve isteyenin dilediği gibi davranmasının söz konusu olmadığı bir ortamdır.

Daha Fazlası
  • Merhaba Ziyaretçi, Forumumuz ücretsizdir. Herhangi bir kar amacı gütmemektedir. Amacımız; İşitme Cihazı kullanıcılarının, İşitme Engellilerin hayatını kolaylaştırmak ve bilgilendirmektir. Ayrıca bu kitlelere hizmet verecek olan Odyolog ve Odyometrist arkadaşlara destek olmak içindir. Bizlere destek olmak için Abone olup tavsiye etmeyi unutmayınız.
  • Değerli Forum Kullanıcılarımız; Şikayet kısımlarında açılan asılsız şikayetlerden forumumuz sorumlu değildir. Asılsız şikayet yapan kişiler için forum kullanıma kapatılacak ve mesajları silinecektir. Asılsız şikayet yapan kişilere ait bilgiler resmi kanalla forumumuzdan talep edildiğinde ilgili kuruma teslim edilecektir.

İşitme Kaybı Olan Çocuklarda İşitsel Bilgi İşleme Yorgunluğu ve Dikkat Süresi

İşitme Kaybı Olan Çocuklarda İşitsel Bilgi İşleme Yorgunluğu ve Dikkat Süresi​

İşitme kaybı, çocukların iletişim, öğrenme ve sosyal etkileşim becerilerini önemli ölçüde etkileyen bir durumdur. İşitme kaybı olan çocuklar, çevrelerinden gelen sesleri ve işitsel bilgileri işlemek için daha fazla çaba sarf ederler. Bu durum, uzun süreli dikkat ve mental yorgunluk ile sonuçlanabilir.

İşte bu konuda dikkat edilmesi gereken noktalar:​

İşitsel Bilgi İşleme Süreci​

İşitme kaybı olan çocuklar, sesleri algılamakta zorluk çektikleri için çevrelerindeki seslerin anlamını çözmekte daha fazla enerji harcarlar. İşitsel bilgi işleme süreci şu şekilde işler:

Sesin Algılanması: Çocuk, sesin varlığını fark eder.
Sesin Tanınması: Çocuk, sesin kaynağını ve anlamını çözmeye çalışır.
Anlamlandırma: Çocuk, duyduğu sesi bağlam içinde anlamlandırır.

Bu süreç, işitme kaybı nedeniyle daha karmaşık hale gelir. Özellikle arka plandaki gürültü veya çoklu konuşmalar olduğunda, çocuklar daha fazla yorgunluk hissi yaşayabilir.

Yorgunluk ve Dikkat Süresi​

İşitme kaybı olan çocuklar, uzun süreli dikkat gerektiren görevlerde zorluk çekebilirler. Aşağıdaki faktörler, bu durumu etkileyen unsurlardır:

1. Dikkat Dağınıklığı
İşitme kaybı, çocukların dikkatlerini dağıtan sesleri algılamalarını zorlaştırır. Bu durum, çocukların belirli bir göreve odaklanmalarını engelleyebilir.

2. Mental Yorgunluk
İşitme problemi yaşayan çocuklar, sesleri anlamaya çalışırken zihinsel olarak daha fazla çaba sarf ederler. Bu, mental yorgunluğa yol açar ve çocukların genel performansını olumsuz etkileyebilir.

3. Sosyal Yetersizlik
İşitsel bilgi işleme zorluğu, sosyal etkileşimlerde de sorunlara yol açabilir. Çocuk, arkadaşlarıyla oyun oynarken veya derslerde öğretmenle etkileşimde bulunurken geride kalabilir. Bu durum, sosyal yetersizlik hissine ve özsaygının azalmasına neden olabilir.

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar​

İşitme kaybı olan çocukların yorgunluk ve dikkat süresini yönetmek için aileler ve eğitimciler aşağıdaki noktalara dikkat etmelidir:

1. Ses Ortamı
Sessiz Ortamlar: Çocukların çalıştığı veya oyun oynadığı yerlerin sessiz olmasına özen gösterin. Gürültülü ortamlardan kaçının.
Yardımcı Teknolojiler: İşitme cihazları veya koklear implantlar gibi teknolojilerin doğru kullanımı, çocukların sesleri daha iyi algılamalarına yardımcı olabilir.

2. Dinlenme Süreleri
Düzenli Molalar: Uzun süreli dikkat gerektiren aktivitelerde çocuklara düzenli dinlenme süreleri vermek, mental yorgunluklarını azaltabilir.
Kısa Aktiviteler: Kısa ve yoğun aktiviteler, çocukların daha iyi odaklanmalarına yardımcı olabilir.

3. Eğitimsel Destek
Bireysel Eğitim Planları:
İşitme kaybı olan çocuklar için özel eğitim planları oluşturulması, onların ihtiyaçlarına uygun bir öğrenme ortamı sağlar.
Sosyal Destek: Aileler ve öğretmenler, çocukların sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmalıdır. Sosyal oyunlar ve grup aktiviteleri teşvik edilmelidir.

4. İletişim
Açık İletişim:
Çocukların hissettiklerini ifade etmelerine olanak tanıyın. Yorgunluk veya dikkat dağınıklığı hissettiklerinde, bu durumları paylaşmaları teşvik edilmelidir.
İşitsel İletişim Teknikleri: Görsel ipuçları ve beden dili gibi iletişim tekniklerinin kullanımı, çocukların daha iyi anlamalarına yardımcı olabilir.

İşitme kaybı olan çocuklar, işitsel bilgi işleme sürecinde zorluklar yaşarlar. Bu durum, mental yorgunluk ve azalmış dikkat süresi gibi sorunlara yol açabilir. Aileler ve eğitimciler, bu çocukların ihtiyaçlarına dikkat ederek, onların öğrenme ve sosyal etkileşim süreçlerini destekleyebilirler. Unutulmamalıdır ki, her çocuğun durumu farklıdır ve bireysel ihtiyaçlara yönelik yaklaşımlar geliştirmek önemlidir.