Neler yeni

Evde Kal Türkiyem 💕

Korona virüs ve sebep olduğu COVID-19 hastalığından kendinizi ve çevrenizdekileri korumak için, T.C. Sağlık Bakanlığı'nın yayınladığı 14 Kural'a uymanızı önemle rica ederiz.

Daha Fazlası

Sponsorluk Anlaşması 🎭

Öneri, istek, görüş, reklam ve sponsorluk, anlaşmaları hakkında bilgi almak için, iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.

Daha Fazlası

Forum Kuralları! 🤔🤔

Forum İsitme! kendine özgü kuralları olan, sınırsız özgürlük vaat etmeyen, akla her gelenin söylenmesinin ve isteyenin dilediği gibi davranmasının söz konusu olmadığı bir ortamdır.

Daha Fazlası
  • Merhaba Ziyaretçi, Forumumuz ücretsizdir. Herhangi bir kar amacı gütmemektedir. Amacımız; İşitme Cihazı kullanıcılarının, İşitme Engellilerin hayatını kolaylaştırmak ve bilgilendirmektir. Ayrıca bu kitlelere hizmet verecek olan Odyolog ve Odyometrist arkadaşlara destek olmak içindir. Bizlere destek olmak için Abone olup tavsiye etmeyi unutmayınız.
  • Değerli Forum Kullanıcılarımız; Şikayet kısımlarında açılan asılsız şikayetlerden forumumuz sorumlu değildir. Asılsız şikayet yapan kişiler için forum kullanıma kapatılacak ve mesajları silinecektir. Asılsız şikayet yapan kişilere ait bilgiler resmi kanalla forumumuzdan talep edildiğinde ilgili kuruma teslim edilecektir.

Dinleme Becerisi Kazanmak

Dinleme Becerisi Kazanmak.jpg


İşitsel işlemleme terimi, beynin ses bilgilerini nasıl algıladığını ve yorumladığını ifade eder. Çeşitli beceriler işitsel işlemleme yeteneğini veya dinleme başarısını belirler. Dört aşamalı genel bir hiyerarşi içinde gelişirler, hepsi birlikte çalışır ve günlük dinleme için gereklidir.

Bu aşamaların dil gelişiminin aşamaları değil, dinleme gelişiminin aşamaları olduğunu ve çocuğun bu görevleri yalnızca işitme kullanarak tamamlamasını gerektiğini unutmayın.

Konuşma uzmanı Dr. Norman Erber tarafından geliştirilen Erber Hiyerarşisi, dinleme görevini dört adıma böler.

Birinci Adım: Algılama
Sesi duyuyor muyum duymuyor muyum? Sesin varlığını tespit edebilir miyim? Bebeğiniz gözlerini kırpabilir, gözlerini büyütebilir, başını çevirebilir veya kulağını işaret edebilir. Bu algılamayı gösterir.

İkinci Adım: Ayırt Etme
Bir sesi diğerinden ayırt edebilir miyim? Bebeğin önüne iki oyuncak koyarsanız (örneğin inek ve *****) ve hav hav derseniz, çocuk ses-nesne ilişkisi içinde doğru oyuncağı gösterebilir mi? Buradaki amaç, iki sesin aynı mı yoksa farklı mı olduğunun ayırt edilmesini görmektir.

Üçüncü Adım: Tanımlama
Bir ses duyarsanız, ne olduğunu söyleyebilir misiniz? Örneğin, çocuk görsel ipucu olmadan havlayan bir ***** duyarsa, “Bu bir *****!” diyebilir mi?

Konuşma seslerini çevre seslerden ayırt etme, söylenen basit sözcükleri ya da tümceleri tekrarlamaya çalışma ve söylenen nesnelerden bazılarını işaret ederek ya da bakarak tekrar etme çabası söz konusudur.
Bu basamakta ses bilgisel kurallar çözümlenmeye başlanır. Konuşma hızı, vurgu farklılıkları algılanır ve ayırt edilir.

Dördüncü Adım: Anlama
Çocuk bir hikaye dinlediğinde sadece kelimeleri duymakla kalmaz aynı zamanda onları anlar ve bununla ilgili sorulan soruları cevaplar. Dinleme becerisinin en zor ve en üst basamağıdır.

Bu artikülasyon ve fonolojik bozukluklar üzerinde çalışırken bize yardımcı olur. Çocuğun sesleri nasıl duyduğu ve konuşmasına nasıl yansıdığına bakarız.

Sesi tanıması, ayırt etmesi, farkına varması doğru kullanması için önemlidir.