Neler yeni

Evde Kal Türkiyem 💕

Korona virüs ve sebep olduğu COVID-19 hastalığından kendinizi ve çevrenizdekileri korumak için, T.C. Sağlık Bakanlığı'nın yayınladığı 14 Kural'a uymanızı önemle rica ederiz.

Daha Fazlası

Sponsorluk Anlaşması 🎭

Öneri, istek, görüş, reklam ve sponsorluk, anlaşmaları hakkında bilgi almak için, iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.

Daha Fazlası

Forum Kuralları! 🤔🤔

Forum İsitme! kendine özgü kuralları olan, sınırsız özgürlük vaat etmeyen, akla her gelenin söylenmesinin ve isteyenin dilediği gibi davranmasının söz konusu olmadığı bir ortamdır.

Daha Fazlası
  • Merhaba Ziyaretçi, Forumumuz ücretsizdir. Herhangi bir kar amacı gütmemektedir. Amacımız; İşitme Cihazı kullanıcılarının, İşitme Engellilerin hayatını kolaylaştırmak ve bilgilendirmektir. Ayrıca bu kitlelere hizmet verecek olan Odyolog ve Odyometrist arkadaşlara destek olmak içindir. Bizlere destek olmak için Abone olup tavsiye etmeyi unutmayınız.
  • Değerli Forum Kullanıcılarımız; Şikayet kısımlarında açılan asılsız şikayetlerden forumumuz sorumlu değildir. Asılsız şikayet yapan kişiler için forum kullanıma kapatılacak ve mesajları silinecektir. Asılsız şikayet yapan kişilere ait bilgiler resmi kanalla forumumuzdan talep edildiğinde ilgili kuruma teslim edilecektir.

Bebeğin Duyarak Konuşması Nasıl Gerçekleşir?

Bebeğin Duyarak Konuşması Nasıl Gerçekleşir?

0-6 Ay

Ağlama sesleriyle başlayıp cıvıldama ile devam eder. Sembolik tanımlama yoktur.

6-12 Aylar

Alıcı dil, refleks bir noktadan başlayarak gelişir. 6 aydan itibaren, sosyal gülümseme başlar. İşitme kayıplı çocuk sesin yönünü tayin edemez, sosyal gülümsemeyi görsel uyarılar doğrultusunda yapabilir. 6. ay sonrasında duygularını ses tonuyla ifade etmeye başlar. Bu dönemde işitme engelli bebeklerin tüm gün cihaz takması dil kazanma becerisi yüksektir.

12-18 aylar

1. yılın sonunda çocuğun davranışları genellikle hedefe yönelik ve taklit edicidir. Sembolik kavram gelişmiştir. İçsel dil gelişimiyle bellek gelişir ve çocuk tanıdık objelerin isimlerini aklında tutmaya başlar. Tek sözcüklü cümleler kullanmaya başlar.

18-24 aylar

Bebekler bu dönemde diğer insanlarla ve nesnelerle ilgili aktivitelerin ayırımını yapabilir. Çocuk insanlarla birlikte iletişim aktivitelerini ve objelerle motor aktiviteleri geliştirir. 16 aylık çocuk objeler sözel yanıtları geliştirir. 18 aylık çocuk resimdeki nesne ile ismini ilişkilendirir. Her hafta anladığı kelime sayısı artar. 18 ayda yaklaşık 20 kelime söyleyebilir. Telefonu kulağa götürme, ayakkabı giyme, ikinci yılın son aylarında oluşur. 18. ayda iki kelimelik cümleler ve çevresel seslerin taklidi yapılabilir. 22. aylarda üç-dört kelimeyi taklit edilebilir, kendiliğinden söyleyemez.

24-36 aylar

3. yılda çocuğun “N” li soru kelimeleri (nasıl? neden? nerede? gibi) ürettiği gözlenmektedir. Çocuk, sıfat, ekler ve cümle içinde kullanılan diğer kelimeleri kullanmaya başlar. İçinde, dışında, önünde, arkasında gibi kavramlar gelişir ve sahiplenme duygusuyla karışık “Ben” ve “Benim” kavramları gelişir.

4-5 Yaşlar

Çocuk nedensellik, nitelik, nicelik ve zaman kavramlarını algılar. Bu dönemlerin zamanında ve olması gerektiği gibi gelişmesinde aile ve sosyal çevrenin çok büyük rolü vardır
.